A.1. Dezvoltarea de măsuri sistemice în vederea creșterii accesului, parcursului și finalizării studiilor pentru studenții din categoriile vulnerabile, prin intermediul a cinci studii, a unui cadru de politică publică și a unui instrument de monitorizare a tranziției în învățământul superior
R.1.1 Un studiu privind prognoza evoluțiilor demografice
R.1.2 Un studiu privind abandonul în învățământul superior public
R.1.3 Un cadru de politică publică privind introducerea sau îmbunătățirea rutelor de acces şi progres în învățământul superior
R.1.4 Un set de indicatori şi două rapoarte anuale privind tranziția de la învățământul preuniversitar la învățământul superior
R.1.5 Trei studii de impact privind:
A.2. Dezvoltarea și implementarea de măsuri pentru promovarea învățământului superior românesc în vederea atragerii studenților inclusiv a celor din grupuri subreprezentate și a studenților non-tradiționali
Link clip promovare (4 min)
Link clip promovare (45 sec)
Download (4min) Subtitrari
Download (45s) Subtitrari
Partener media
R.2.1 O aplicație de telefon, un modul aferent platformei studyinromania.gov.ro de conectare la aplicații online şi alte tipuri de aplicații de promovare a învățământului superior, un set de materiale promoționale (flyere, pliante şi un ghid despre sistemul românesc de învățământ superior), un clipuri video şi un produs VR privind promovarea învățământului superior
- Aplicație telefon: Android ; iOS
- www.studyinromania.gov.ro
- Materiale promoționale: - prezentare
- Catalogul instituțiilor de învățământ superior din România
- Clip video
- Produs VR privind promovarea învățământului superior: Google play ; sidequest
R.2.2 Un studiu de marketing privind potențialul de promovare a universităților românești
R.2.3 O metodologie şi două rapoarte anuale privind gradul de internaționalizare a învățământului superior românesc
R.2.4 Un set de recomandări în vederea susținerii unei abordări strategice naționale privind provocările din învățământul superior la nivel național şi internațional, cu accent asupra creșterii participării în învățământul superior; o publicație privind principalele provocări din învățământul superior
A.3. Elaborarea unor instrumente pentru susținerea sistemică a conectivității mediului academic cu mediul socio-economic
A.4. Realizarea de analize și instrumente pentru creșterea eficacității utilizării datelor în învățământul superior
A.4.1. Actualizarea şi consolidarea sistemului de indicatori de monitorizare pentru învățământul superior, suport pentru creșterea calității sistemului de învățământ superior
R.4.1.1 Analiza rezultată în urma cartografierii tipurilor de date şi a indicatorilor de referință din învățământul superior, raportate la nivel internațional şi în România de către universități
R.4.1.2 Două rapoarte anuale de analiză și monitorizare a indicatorilor pentru învățământul superior, o metodologie de analiză și monitorizare
- Metodologia de analiză și monitorizare
- Raport indicatori monitorizare
- Raport indicatori monitorizare - dincolo de redundanțe
R.4.1.3 Două studii anuale de prognoză multidimensională pentru sistemul de învățământ superior, respectiv o metodologie de prognoză multidimensională
A.4.2. Dezvoltarea şi implementarea unor măsuri în vederea fundamentării şi implementării politicilor de etică şi integritate în universități, ca elemente cheie pentru îmbunătățirea calității în învățământul superior
A.4.3. Realizarea de studii şi analize privind finanțarea învățământul superior dintr-o perspectivă de tip economics of education pentru fundamentarea şi optimizarea propunerilor de finanțare a învățământului superior din România, în vederea asigurării calității SIS
A.4.4. Dezvoltarea unui sistem de management pentru ciclul de viață al procesului de abilitare a resursei umane din învățământul superior, componentă a sistemului de evaluare a performanțelor didactice şi de cercetare a acestora, în vederea creșterii calității procesului de educație şi formare
A.4.5. Realizarea unei cercetări sociologice privind angajabilitatea absolvenților de învățământ superior din România (National Employability Survey)
A.4.6. Realizarea unei cercetări sociologice asupra gradului de satisfacție a studenților privind calitatea învățământului superior (Naţional Student Survey)
A4.7. Furnizarea unui raport național cu privire la condițiile de viață şi de studiu ale studenților din România, pe baza datelor colectate prin EUROSTUDENT
A.4.8. Dezvoltarea instrumentelor şi a competentelor (de înțelegere şi utilizare a datelor) pentru fundamentarea deciziilor şi a politicilor pe date (evidence-based decision making/ policy making) la nivelul MEN şi la nivelul universităților şi în vederea fundamentării politicilor educaționale
R.4.2.1 O analiză a bunelor practici de la nivel internațional privind etica și integritatea în învățământul superior
R.4.2.2 Un studiu privind managementul eticii la nivel instituțional și de sistem, situația actuală din universități
R.4.2.3 Un model de regulament cadru de etică pentru universități
R.4.2.4 Cinci rapoarte de pilotare a regulamentului de etică
R.4.3.1 Două analize privind distribuția și implementarea anuală a finanțării instituționale
- Impactul fondului pentru dezvoltare instituțională (FDI) - 2016 - 2020
- Impactul finanțării suplimentare (FS) - 2016-2020
R.4.3.2 Un studiu privind finanțarea instituționala a cercetării în universități
R.4.3.3 Un studiu privind cheltuielile actuale şi costurile reale în învățământul superior din România
R.4.3.4 Două module online privind gestionarea competițiilor de proiecte FDI și colectarea şi vizualizarea datelor suport pentru calculul unor indicatori de calitate.
R.4.4 Un sistem de management pentru ciclul de viată al procesului de abilitare a resursei umane din învățământul superior
- ghid utilizare IOSUD
- ghid utilizare CNATDCU
R.4.5 O cercetare privind angajabilitatea absolvenților de învățământ superior din România; o metodologie de realizare a cercetării privind angajabilitatea absolvenților; o bază de date cu absolvenții din diaspora
- Metodologie analiza angajabilității absolvenților de ÎS
- Studiul privind angajabilitatea absolvenților ÎS
- Bază de date cu absolvenții din diaspora
- https://angajabilitate.uefiscdi.ro
- Platformă chestionar angajabilitate
R.4.6 O cercetare asupra gradului de satisfacție a studenților privind calitatea învățământului superior;
- Metodologia cercetării gradului de satisfacție a studenților
- Studiul privind gradul de satisfacție a studenților
- Platformă chestionar grad satisfacție
R.4.7 Un raport național privind condițiile de viață și de studiu ale studenților din România
R.4.8.1 Trei studii de caz privind practica internațională referitoare la modul în care universitățile sunt pregătite pentru a-și înțelege datele, a răspunde provocărilor GDPR şi la mecanismele de utilizare a datelor în fundamentarea politicilor instituționale (
- Cum utilizeaza universitățile datele - Context strategic
- Boloigna Digital - mecanismele de utilizare a datelor în fundamentarea politicilor instituționale
- Impactul PLAN S asupra universităților din România
R.4.8.2 Trei prototipuri de vizualizare si trei fise de analiza tehnica si strategica pentru gestionarea, vizualizarea si utilizarea datelor sistemice
R.4.8.3 Un Blueprint privind colectarea, valorificarea si analiza datelor (smart analytics) la nivel institutional
R.4.8.7 Module noi de funcționare pentru trei platforme naționale existente